Sunday, December 02, 2007

 


اینو امروز خوندم...گفتم شما هم بدونید بد نیست...برای خودم جالب بود.ه


دوشنبه ۱۲ نوامبر ۲۱ آبان محسن رجب پور، مدیر گروه پاپ آریان در کنفرانس مطبوعاتی که در تهران برگزار شد اعلام کرد که آریان یک آهنگ مشترکی را با "کریس دی برگ" (خواننده پر آوازه ایرلندی که در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی جزو محبوبترین خواننده های جهان بشمار میرفت) ضبط کرده است. ه


این آهنگ یکی از ساخته های کریس دی برگ است که گروه آریان ترجمه فارسی اشعارش را به آهنگ اضافه کرده، آهنگ حدود سه دقیقه و بیست ثانیه است و بصورت دو صدائی اجرا می شود. باخبر شدیم که مضمون آهنگ صلح و آزادی است.ه



پیشنهاد یک آهنگ مشترک با کریستی برگ بطور رسمی از طرف "شرکت ترانه شرقی" (مدیر محسن رچب پور) به کریس دی برگ داده شد. ه
آقای دی برگ دلیل قبول کردن این پیشنهاد را چنین گفت: ه

من اولین کسی بودم که بعد از پایان تبعیض نژادی (آپارتاید) در آفریقای جنوبی کنسرت داد و اولین خواننده غربی بودم که بعد از پایان جنگ داخلی لبنان در اون کشور کنسرت دادم. دوست دارم اولین خواننده غربی ای باشم که بعد از انقلاب در ایران اسلامی کنسرت میده و این آهنگ مشترک برای من اولین قدمه.ه

ضبط آهنگ و ویدیوی این ترانه در استودیوی "مارک آنجلو" در لندن انچام شده و مراحل نهائی مسترینگ را سپری می کند. مسترینگ : (تعادل دادن به بلندی صدای سازها در زمانهای مختلف). این ترانه دوزبانه فارسی / انگلیسی و ویدیوی آن اجرای آهنگ در استودیوو را نشان خواهد داد.اسم آهنگ انتخاب شده ولی تا پخش آلبوم آینده گروه آریان " آریان ۴ و..." اعلام نخواهد شد. ه

ضبط این آهنگ برای گروه آریان یکی از خاطرات فراموش نشدنی است: ه
آریان : کریس دی برگ با اینهمه شهرتی که داره آدم فوق العاده خوش برخورد ، خون گرم و خاکی ای هستش. بخاطر ضبط ویدیوی این آهنگ از ایرلند بلند شد اومد لندن و یک روزی رو با ما تو استودیو صرف کرد. ه

برای ما توانائیش در نواختن گیتار جلب توجه کرد و اونجور که برامون تعریف کرد تازه گی ها کنسرتهای تکی اجرا میکنه و با گیتار و پیانو ترانه های خاطره انگیزش رو میخونه. ه

رو برای ما خوند Lady in red ، last night وقتی که تو استدیو بودیم

با فرهنگ و سابقه ایران آشنائی داشت و برامون از قالی کاشان و تبریزی که در خانه اش داره تعریف کرد. ه

پ.ن: آنچه در این پست اهمیت داشت، قطعا گروه آریان نبوده

پ.ن: یه بار خیلی وقت پیش رفتم کنسرت آریان، واقعا حال داد

پ.ن: اگه گذاشته بودن برم کلاس آواز، فکر می کنید از اون دخترها یا از نوید و امید کمتر بودم؟


Comments: Post a Comment



This page is powered by Blogger. Isn't yours?